Konkurs ortograficzny – dyktando

27 maja odbyło się szkolne dyktando. Uczniowie zmierzyli się z zawiłościami polskiej ortografii, przy okazji poznając wiele nowych słów (i zjawisk). Od tej pory niestraszne im już żadne hajstry, burzany, anżeliki, że już nie wspomnę o tak banalnych sprawach, jak pisownia łącznie czy rozdzielnie, małą czy wielką literą.

Mistrzami okazali się:

  1. Alan Wiatrowski z kl. 2 BL
  2. Martyna Rejmer z kl. 2 BL
  3. Agata Kijewska z kl. 2 AG

Gratuluję zwycięzcom.

Mam nadzieję, że uczestnicy dyktanda z jeszcze większą uwagą będą przyglądać się językowi polskiemu, który – jak widać – ma wiele zagadek. I powtórnie przypominam wszystkim: ,,także” w znaczeniu ,,również” piszemy łącznie, ale ,,tak że” w znaczeniu ,,więc” – rozdzielnie.

Organizatorka dyktanda: Ilona Gieras-Idczak

Skip to content