
Konkurs ortograficzny – dyktando
Konkurs ortograficzny - dyktando
27 maja odbyło się szkolne dyktando. Uczniowie zmierzyli się z zawiłościami polskiej ortografii, przy okazji poznając wiele nowych słów (i zjawisk). Od tej pory niestraszne im już żadne hajstry, burzany, anżeliki, że już nie wspomnę o tak banalnych sprawach, jak pisownia łącznie czy rozdzielnie, małą czy wielką literą.
Mistrzami okazali się:
- Alan Wiatrowski z kl. 2 BL
- Martyna Rejmer z kl. 2 BL
- Agata Kijewska z kl. 2 AG
Gratuluję zwycięzcom.
Mam nadzieję, że uczestnicy dyktanda z jeszcze większą uwagą będą przyglądać się językowi polskiemu, który – jak widać – ma wiele zagadek. I powtórnie przypominam wszystkim: ,,także” w znaczeniu ,,również” piszemy łącznie, ale ,,tak że” w znaczeniu ,,więc” – rozdzielnie.
Organizatorka dyktanda: Ilona Gieras-Idczak