DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Zespół Szkół Nr 2 im. Jana Wyżykowskiego w Lubinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zs2lubin.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Na stronie https://zs2lubin.pl/praktyki-zag/, https://zs2lubin.pl/kadra/, https://zs2lubin.pl/kierunki-ksztalcenia/ znajdują się filmy bez audiodeskrypcji.
- Na stronie https://zs2lubin.pl/bip/ znajdują się skany dokumentów..
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez Logonet Sp. z. o. o w Bydgoszczy.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Sekretariatu Zespołu Szkół Nr 2 im. Jana Wyżykowskiego w Lubinie- mejlowo sekretariat@zs2lubin.pl lub telefonicznie 722 200 513.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej szkoły:
- Sekretariat Zespołu Szkół Nr 2 im. Jana Wyżykowskiego w Lubinie,
- Adres: ul. Szpakowa 1, 59-300 Lubin,
- mejl: sekretariat@zs2lubin.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Wniosek o zapewnienie dostępności
I. Dostępność wejścia do budynku
II. Dostępność wewnątrz budynku
III. Opis dostosowań
IV. Brak dostosowań
Procedura zapewnienia dostępności architektonicznej i informacyjnej
Procedura składania wniosków dostępności cyfrowejPozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Zespół Szkół Nr 2 im. Jana Wyżykowskiego w Lubinie
Do budynku Zespołu Szkół Nr 2 w Lubinie prowadzi 6 wejść. Dwa wejścia znajdują się od frontu budynku od ul. Szpakowej oznaczone jako W1 i W2, dwa wejścia od strony ul. Kruczej oznaczone jako W3 i W4 oraz dwa od ul. Żurawiej oznaczone jest jako W5 i W6. Do wszystkich wejść prowadzą schody.
Dla osób ze szczególnymi potrzebami dostępne są wejście główne W1 od ulicy Szpakowej
z wyznaczonym jednym miejscem parkingowym. Wejścia W3 i W4 od ul. Kruczej posiadają ogólnodostępne miejsca parkingowe (parking miejski). Wejścia te posiadają podjazdy dla wózków inwalidzkich (pochylnia).
Budynek szkoły składa się z trzech kondygnacji. Dla osób ze szczególnymi potrzebami dostępne są korytarze i pomieszczenia znajdujące się na dwóch kondygnacjach - parterze i I piętrze. W budynku głównym szkoły na kondygnację I piętra można dostać się trzema klatkami schodowymi, jedna z nich wyposażona jest w platformę przyschodową. W części budynku CKZ składającego się z dwóch kondygnacji, na piętro można dostać się dwiema klatkami schodowymi oraz windą.
W budynku na parterze i I piętrze znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Na parterze budynku znajduje się portiernia, sekretariat oraz gabinety Dyrekcji Szkoły, które są dostępne bez barier architektonicznych - znajdują się po lewej stronie od wejścia głównego na jednym poziomie.
W budynku zastosowano czytelną informację o wyjściach ewakuacyjnych w postaci piktogramów, strzałek kierunkowych oraz planów ewakuacyjnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym/psem przewodnikiem. Osoba niepełnosprawna musi posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonanych szczepieniach weterynaryjnych.
W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych przeznaczonych dla osób słabosłyszących i słabowidzących. Brak jest informacji dotykowej/głosowej
o rozkładzie pomieszczeń. Dostępność zapewniona jest poprzez wsparcie pracownika portierni znajdującej się przy wejściu głównym od ul. Szpakowej.
Na terenie szkoły brak jest informacji głosowych, pętli indukcyjnych oraz innych urządzeń technicznych umożliwiających poruszanie się osób niepełnosprawnych. Brak oznaczeń w alfabecie Braille'a.
W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.Dostępność komunikacyjno-informacyjna