
Konkurs ortograficzny – dyktando
Konkurs ortograficzny - dyktando
27 kwietnia odbyło się szkolne dyktando. Uczniowie zmierzyli się z zawiłościami polskiej ortografii, przy okazji poznając wiele nowych słów (i zjawisk). Od tej pory niestraszne im już żadne białorzytki, ekstraeliksiry, hoje czy kszyki (bekasy).
Mistrzyniami okazały się i zajęły pierwsze, medalowe miejsca:
- Anna Chełpa z kl. 1 AE i Maja Czajkowska z kl. 3 D
- Kinga Urszel z kl. 3 E
- Nikola Koza z kl. 2 AE
Gratuluję zwyciężczyniom.
Mam nadzieję, że uczestnicy dyktanda z jeszcze większą uwagą będą przyglądać się językowi polskiemu, który – jak widać – ma wiele zagadek. I przypominam wszystkim: ,,także” w znaczeniu ,,również” piszemy łącznie, ale ,,tak że” w znaczeniu ,,więc” – rozdzielnie.
Organizatorka dyktanda: Ilona Gieras-Idczak